16.pro 2015

8 načina kako da demotivirate svoje zaposlenike

Već smo milijun puta čuli ili čitali savjete kako motivirati zaposlenike, kako ih zadržati u svojoj kompaniji i na koji način razviti kod njih osjećaj pripadnosti i lojalnosti kompaniji.

Ali, krenimo ovaj put s druge strane i postavimo si pitanje:”Kako najbolje i najlakše uspijevamo demotivirati svoje djelatnike? Kako ih otjeramo iz kompanije, napravimo od njih osobe sa stavom “ne možeš ti mene tako malo platiti koliko ja mogu malo raditi” i kako stvorimo klimu u kojoj svaki zaposlenik dolazi sa grčem u želucu i čeka da mu završi osamsatno radno vrijeme?”

Dakle, koji su to čimbenici koji djeluju demotivirajuće za naše zaposlenike i koje bi trebalo u velikom luku zaobilaziti ukoliko želimo imati zdravu i uspješnu kompaniju?

Evo nekih od njih:

  1. Loš uredski prostor – znate li da je “open space” politika prouzročila porast bolovanja za 62% prema istraživanju Scandinavian Journal of Work, Environment and Health found? Postoje dva objašnjenja: s jedne strane virusi se puno lakše šire u zajedničkoj prostoriji, ali isto tako i posao u zajedničkoj prostoriji stresniji je nego kada su ljudi u svojim uredima i imaju kakvu-takvu privatnost.
  2. Nedostatak jasnih ciljeva –zaposlenici često ne znaju na što se treba fokusirati, što je najvažnije ostvariti taj dan, taj mjesec, tu godinu.Zato vam predlažem da ciljeve što jasnije i transparentnije podijelite sa svojim zaposlenicima kako bi svi u kompaniji znali koji je krajnji cilj njihovog rada.
  3. Nedostatak suradnje između zaposlenika – oko 39% zaposlenika smatra da nisu cijenjeni i da se njihovi prijedlozi ne sagledavaju na način na koji bi oni htjeli. I koliko dugo onda očekujete da će takav zaposlenik biti motiviran davati prijedloge za poboljšanje? Na žalost, manageri ne shvaćaju da je to njihova odgovornost – da slušaju ljude i implementiraju njihove prijedloge u svakodnevno poboljšanje rada.
  4. Šefovi = micromanageri. Ovo je problem s kojim smo svi imali prilike suočiti u svojoj karijeri. Šefovi koji sve znaju najbolje, koji nemaju povjerenje u svoje ljude i koji donose najbeznačajnije odluke, te na taj način demotiviraju sve oko sebe.
  5. Strah od pogrešaka – česta kultura u našim kompanijama koja dovodi do toga da većina zaposlenika ostaje u svojim komfort-zonama niti ne pokušavajući bilo što promijeniti.
  6. Bespotrebni sastanci – koliko često ste se našli na nakom sastanku za koji niste znali niti čemu služi niti što se postiglo s njim? A vi ste u to vrijeme imali puno važnijeg posla i jedino čega ste u tom trenu bili svjesni jeste to da ćete morati ostati prekovremeno raditi da stignete napraviti posao koji je bio puno važniji od tog bespotrebnog sjedenja u sobi za sastanke.
  7. Loša politika nagrađivanja (ako je uopće ima). Da li se sjećate situacije kada ste dobili neku nagradu, a da ste pomislili “Bolje da mi to niste ni dali!” Rijetko se kompanije potrude saznati što je to što motivira ljude i kao na traci daje svima isto (najčešće neki sitni novac u brutu koji onda najviše razveseli državu zbog plaćenih visokih poreza i doprinosa)
  8. Nedostatak razvoja zaposlenika. Najčešće je nadređeni taj koji misli kako je glupo trošiti vrijeme na neke treninge, coaching, predavanja ili dijeljenja iskustva i na taj način ne dozvoljava niti svojim zaposlenima da se dalje razvijaju ili obrazuju. I onda se poslodavci čude kad ima najbolji ljudi odu iz firme…

Ovo je samo nekoliko načina kojima namjerno ili slučajno možemo demotivirati naše ljude i natjerati ih da traže neke bolje poslodavce. Sigurna sam da se i Vi svakodnevno susrećete s tim problemom, pa me zanima koja su vaša iskustva : što Vas i Vaše kolege najviše demotivira i kako se s time borite?

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram