Zašto imamo tako malo menadžera/lidera?

siječanj 11, 2019
Jasna Rilović

bad-boss (1)

Na prste jedne ruke mogu nabrojati prave menadžere / lidere koje sam upoznala tijekom svog dugogodišnjeg radnog iskustva. Ne želim sada raditi razliku između menadžera i lidera, jer to je tema koju su mnogi već dovoljno puta objasnili. Ali i dalje ostajem kod toga da sam imala čast raditi s vrlo malim brojem takvih osoba.

Zašto?

Gdje je problem i kako to da svi oni direktori, voditelji i dr. s kojima sam radila nisu (po mojim kriterijima) zaslužili tu titulu?

Evo nekih od razloga:

  • Mikromenadžment – po meni najrašireniji oblik maltretiranja ljudi. Kao što je netko puno pametniji od mene rekao “Zašto zapošljavate kvalitetne ljude (koji možda znaju više od vas) i onda im govorite što trebaju raditi?”  I još ih, pri tome, beskrajno kontrolirate? Zar zaista imate toliko novaca na bacanje da trošite svoje (i njihovo) dragocjeno vrijeme u beskonačnim kontrolama? Po meni, mikromenadžment pokazuje : da nemate povjerenja u svoje ljude, da ste nesigurni i da mislite da bez vas ništa ne može kvalitetno funkcionirati. Da li zaista želite da vas vaši ljudi tako percipiraju?
  • Komunikacija – ostala sam fascinirana količinom nesposobnosti komuniciranja kod voditelja. Ono po čemu se ljudi razlikuju od svih ostalih živućih vrsta je sposobnost verbalne komunikacije. To, na žalost, neki voditelji zaboravljaju pa očekuju da članovi njihovog tima imaju i još jednu nadnaravnu sposobnost: čitanje misli.            Zato su ponekad  jako razočarani kada shvate da se ta kompetencija nije razvila u njihovom timu.
  • Želja da se bude voljen i prihvaćen – teški razgovori, donošenje nepopularnih odluka, davanje negativne povratne informacije – sve to su zadaci voditelja, a ne HRa. Mi (HRovci) ispadamo nekakve “babaroge” koje hodaju po firmi, dijele otkaze, opomene i raspravljaju s ljudima i to samo zato što se dragi voditelji ne žele zamjerati ljudima. Dragi moji, radno mjesto nije mjesto gdje trebamo tražiti ljubav i naklonost, već poštovanje I uvažavanje. Ljubav potražite negdje drugdje.
  • Emocionalna nestabilnost – malo ljudi shvaća da dolaze na posao da bi napravili ono za što su plaćeni i da to trebaju obaviti na profesionalan način. Neki voditelji se jako užive u svoju ulogu pa počnu sve stvari shvaćati preosobno. Tada se dešava da vrlo emocionalno reagiraju ne neke nepredvidljive situacije i svoje frustracije prenesu na cijeli tim. Ono što se od menadžera /lidera očekuje da ne prenosi svoju nervozu i da pruži emocionalnu stabilnost i sigurnost timu te zaštiti svoj tim od takvih vanjskih utjecaja.
  • Nepoštivanje (necijenjenje)  zaposlenika – vrlo opasna stvar koja se dogodi kod voditelja koji misle da su samo oni nezamjenjivi. Svi smo zamjenjivi, ali nitko pametan neće dozvoliti da mu ljudi odlaze ako su dobri. Isto tako, nitko neće otići ako ste dobar menadžer pa makar dobili i puno bolju ponudu. Jer ljudi odlaze zbog vas, a ne zbog posla ili firme. Vi ste ih kao loš menadžer svojim ponašanjem potakli da počnu razmišljati o odlasku.

 

Ovo su samo neki od pokazatelja lošeg vođenja ljudi i prepoznatljivi su kod većine voditelja. Na žalost, ljudi kada dođu na vodeće pozicije nauče nešto o marketing, financijama, prodaji, ali najmanje se obrazuju po pitanju upravljanja ljudima. Jer to svatko zna, zar ne? To je nešto sa čime smo rođeni 🙂

Ne, i to je nauka kao svaka druga i što prije otkrijete i prihvatite mane svog menadžmenta, to ćete prije postati menadžer/lider s kojim će ljudi željeti raditi. Željeti, a ne morati!

 

 

 

 

Podijelite s prijateljima...
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Google+0Email this to someone

Nema komentara

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *